Friday, 1 January 2016

Pesanan Ringkas

Assalamualaikum semua~
Disini penulis nak ucap selamat kembali ke sekolah hehe. Ada yang dah balik asrama dan esok penulis sendiri akan balik asrama. Semoga selamat di sana huehue. 

Selain itu, penulis sendiri nak sampaikan pesanan. Baiklah, pertama sekali, teruskan ketakwaan kita kepada Allah SWT dan kita cuba untuk terus berubah ke arah kebaikan. Mari kita sama-sama cuba untuk berselawat ke atas Rasulullah SAW setiap hari. Lama-lama dah terbiasa ok lah tu. Banyakkan berdoa dan niatkan setiap perkara ikhlas kerana Allah. 

Kemudian, sudah sudahla kita dengan confessing pada waktu yang tidak sepatutnya. Kalau dah boleh kahwin takpa lah kan. Ni prioriti, keutamaan kita dibiarkan. Benda yang kita memang wajib, patut buat tak buat pun. Kita buat ja ikut suka. Ha tak suka baca al-Quran, tak baca. Ha "bercinta kerana Allah". Tapi betul ka? Kerana Allah ataupun nafsu? Kita ambik Islam bahagian kita suka ja. Ha yang tak berapa minat, buang~ Na'uzubillahiminzalik.

Di samping itu, kejarlah impian kita. Apa impian kita? Yang pertama, bertakwa kepada Allah. Betul tak? Yang kedua, masuk syurga. Kita nak selamat kan? Kita pandai quote sana sini "Never quit in what you want" dsb. Bagus gitu, tetapi keutamaan kita pada perkara yang salah. Yang lain tu, ikut diri masing masing. Ada yang nak masuk pasukan sekolah, ada yang nak keputusan cemerlang. Well, work for it. No matter how painful it is. 

Yang terakhir, jagalah kesihatan masing-masing. Haa ni penting tapi yang terakhir (aik peliknya haha). Jangan tinggal solat, makan, tido. Ha sakit kang siapa susah. Orang sekeliling jugak susah. Always think of the impact you are gonna make of what you do. Kasihanilah ahli keluarga, kaum kerabat, sahabat handai dsb. Ha nanti diaorang risau, diaorang pulak sakit. Kalau semua sakit? Haa~hehe maaf gurau. 

Walau apapun, jangan dilupakan misi dan visi kita. Perjuangkan agama dan bangsa kita. Setakat itu sahaja rasanya. Tuntut ilmu sesungguh sungguhnya. Selamat maju jaya dunia dan akhirat. Huhu esok balik T^T. Akhir kata, sekian terima kasih.

"Takkan Hilang Melayu di Dunia" 
"Perjuangan yang belum selesai"
"Selangkah bererti maju"

No comments:

Post a Comment